Friday, November 12, 2010

pengembaraan bermula!

   akhirnya , selesai juga perjuanganku di medan perang..bukan berperang dengan musuh tapi berperang dengan soalan-soalan exam...aku da usaha hanya tinggal doa dan tawakal n x lupa juga redha..aku rasa kt ukm ni jumaat kot last day exam...untuk geng2ku yang berada di universiti lain macam upm , umt , utm ,ump, unimas serta oxford university (lom dapat dipastikan oleh fbi siapakah rakan aku disana) yang masih lagi dalam kegembiraan , senang hati dan dengan tangan terbuka menjalani exam , aku ucapkan selamat menjawab exam, maaf zahir batin..bittaufiq wannajah sahabat2ku..(:

   setelah aku berfikir selama beberapa bulan, tahun, dekad serta kurun, dan juga menanyakan pendapat dan juga persetujuan dari ahli falsafah di rumah iaitu emakku sendiri , tanpa ada rasa ragu-ragu dan was-was aku decide untuk mengembara...ye..meneruskan pengembaraan..mengembara ke Mid Valley (tolong jangan tiru aksi ini) dengan kawan aku, Tiha..kita merancang,Allah yang tentukan..plan nak g mid tapi kitorang g Masjid India..ni pon sebab sorang lagi kawan aku , Nanie ajak g sana sebab nak beli sikit barang untuk raya aji ni..tapi aku g dulu ngn Tiha sebab Nanie nk tggu rumet n kawan dy..

   ni sebenarnya first time aku ngn Tiha ni nak g masjid india, sudah semestinya x tahu camne nak g..berbekalkan kompas dan peta yang baru kitorang beli kat kedai Pak Ali serta serba sedikit ilmu matematik dan kimia, pengembaraan bermula...jeng..jeng..jeng..oleh sebab zaman da moden aku menolak pelawaan Maher Zain untuk menggunakan untanya tapi memilih ktm utk ke masjid india..seperti yg sudah dimaklumkan oleh Nanie yg da agak pro, aku beli dua tiket k Bank Negara..satu untuk aku, satu lagi untuk Aizat Amdan..erm..sejak bile aku ajak dy plak??bukan2..satu lg untuk Tiha..tggu punya tggu , ktm sampai..dengan langkah seratus, kitorang masuk tapi malangnya tade tempat duduk, so kitorang baring (jangan percaya!)x lame pastu dapat gak aku duduk..lega..penat berdiri.bila aku tengok kt peta stesen2 ktm , lepas kl sentral bank negara..aku rindukan suara itu..suara yg berbunyi "stesen berikutnya bank negara, next station bank negara" tapi sesungguhnya dengan rasa kecewa dan hati yang remuk, arini x de langsung aku dengar sepanjang perjalanan..so, hanya depend on peta 2 je la..dengan yakin mengalahkan keyakinan masa jawab exam aritu, aku ajak Tiha turun kt stesen lepas kl sentral yg aku pasti itulah stesen bank negara..juz follow orang then aku call Nanie..tp apa yg dy cakap tentang keadaan stesen bank negara berbeza dgn apa yang aku tgk..waaa...cuak sebab aku ngn Tiha memang xtau..then g tengok kt peta lokasi tu..tgk punya tgk punya tgk rupa-rupanya...stesen KUALA LUMPUR..waaaaaaaa!~~salah rupanya..beli tiket lg k bank negara..

   alhamdulillah, sampai gak aku kt stesen bank negara even td da salah turun..hehe..ramai betul manusia kt Sogo ni..pening pale aku ditambah pula dengan perut aku yg sudah menyanyikan lagu rock..lapar!!lepas makan n  solat , kitorang g cari Nanie sebab nk g masjid india plak..banyak betul baju, tudung,telekung, kain...pttlah kalau nak raya ramai datang sini..harga pon ok..dari satu kedai ke satu kedai , macam2 karenah aku tgk especially peniaga la..yelakan, nak jual barang dy..ada yg tny aku "nak cari apa dik??" aku nk je  jawab "saya nak cari kain yg bentuk macam ayam kfc"..oleh sebab aku x nak akak tu g jual barang2 dy dalam kfc , aku decide utk diam dan hanya mengukir senyuman yg x dapat dinilai keikhlasannya..aku x beli ape2..mmg x beli ape2..melainkan sehelai tudung dan baju..ish3..tergoda gak aku..tiba-tiba...aku rasa something..Tiha pon sama..rasa..rasa..rasa macam urat-urat kaki nk putus!meletup!penat berjalan..nak sangat jalan, amek la, rasakan..bukan jalan2 yg leh kuruskan badan tapi jalan2 kuruskan duit..ish3..then kitorang balik..train yang kitorang naik special, limited..aku x pasti namanya, tp cam Siska bawang putih bawang merah tu..haha..main hentam saja..tp memang bez n sangat selesa..akhirnya sampai ukm n sampai k kolej amin yg tercinta...kemas barang!!





note:pengajarannya arini, malu bertanya sesat jalan...jauh perjalanan luas pemandangan..hehe..(:

No comments:

Post a Comment