Wednesday, November 3, 2010

akhirnya...

   selamat hari rabu..(:..pada jam minit dan saat ini , aku sedang duduk d atas kusi sambil menekan-nekan punat keyboard yang da nk tenggelam akibat jari aku yang terlalu berat....haisshhh...aku kt uma sekarang ni...home sweet home...wewwww..macam orang da abiz exam padahal kimia x organik asas atau dalam base omputihnya basic inorganic chemistry akan menyambut aku dengan penuh kegembiraaan dan kegirangan...huwaaa.....):

semalam...

  pagi-pagi mak da call..antara perbualan yang sempat dirakam dan aku xtau sape yang rakam..sape rakam angkat tangan cepat!

aku:arini las orang exam..cuti seminggu pastu sambung 10 nanti..
mak:pastu x nak balik uma ke??xkn nk dok sane lame2
aku:alaa...orang malas la nak balik..nti dok uma x baca buku (bese la tu kan??hehe)
mak:ko mmg cam 2 (sememangnya mak aku paham)ko balik je la..dok sane t tade keje lain, berjalan je (kalau nak tahu aku mmg kuat berjalan..hehe)
aku:hehehe..tengok la camne nti..kalo orang nak balik orang call mak ea..
mak:balik je la..nti leh makan sedap2..
aku:yela2..t tgk la cmne ye (sememangnya aku agak tergoda dengan tawaran makanan itu)

  then , bergerak ke dewan gemilang untuk exam Kemahiran Antara Perseorangan, Kaunseling dan Kemahiran..exam utk budak third year...padahal aku n the geng bru first year..tapi da amek so exam je la...esei!aku sempat menyelitkan cerita Safa dan Marwah yang baru aku tgk beberapa hari lalu (mungkin membantu)..lepas abis exam , kawan-kawan aku  especially si Pija ajak aku balik...berjemaah ke seremban katanya..akhirnya aku decide la nak balik gak even aku da berkobar-kobar dan dengan kepoyosannya beritahu kat diorang serta rumet aku, Lala yang aku xkn balik uma, nak stay ukm sebab takut nanti rindu plak masa cuti sem....tapi..hampehhhh...maafkan aku..(:

  lepas zohor,aku memulakan gerak ala-ala mari menari menuju ke bus stop..first time aku balik pakai baju kurung..wane oren gituuu..same kaler dengan kaler beg aku...ia x disengajakan ok.naik bas 6K nak g ktm..oleh kerana aku dok kt amin n Pija tu dok kt uo (ungku omar) so secara siaran langsungnya aku akan naik bas dulu sebelum dia..naik2 je, aku jumpe ngan alia , shima dan nurul yang juga merupakan geng2 aku yang nak balik arini..tp bila da sampai uo , batang idung malahan bulu mata Pija n Atiq aku x nampak pon..weww..aku ngn yang lain tunggu diorang kat ktm..

   peristiwa dalam ktm 2...aku dpat rasakn macam adegan dalam filem hindustan , Mutje Dosti Karonge, Kabhi Kushi Kabhi Gham mahupun  Mohabbatein..kalo x silap la, mase kt hentian nilai ade seorang wanita n anaknya (indian) naik ktm n anak dy 2 dok betol2 depan aku..aku rasa budak 2 dalam umur 6-7 tahun la....dy pandang aku...mase tu aku tengah cit cat ngn Pija ni..dy tengok je..aku tengok dy, dy tengok aku lgi..tiba2 lagu pandang2 jeling2 bermain di kotak fikiranku..ape sebab dy tgk aku??aku pelik ke?xpon berkemungkinan besar aku telah memakai baju yang mak dy baru beli semalam??oh tidak....setelah aku membuat kajian dan eksperimen..Ya!!aku temui jawapannya...dy bukan tengok mata aku yg seperti mata Kajol ni, tp dy tengok sesuatu..ya....sesuatu.. x dapat disangkal dan diragui lagi..nak aje aku cakap "yey macha!apa pandang2??nak ke sesuatu ni??nak??amek2!!"tapi disebabkan sifat keperempuan aku yang sentiasa lemah lembut dan sopan santun tu sentiasa kekal dan bersemadi,  aku membuat conclusion untuk tidak cakap macam 2..takut gak budak 2 x paham nti..buat abiz boreh ja..(lagipun mak dy ada kt sebelah, n mak dy pon asyik pandang aku!!benci i!)

  4.30...tiket balik london..eh...batu pahat..aku x pasti kat mane, yang aku ingat kilometer 193, tibe2 bunyi "kedegang-kedegung kedebaboooommmmmmmm"..maaf sound effect terlebih suda..abang driver tu turun n cek ape yang terjadi..aku yang dalam keadaan mamai tu terkejut dan agak cuak la..bape minit lepas 2, abang 2 masuk n drive semula..rasa mengantuk sume aku da buang ke recycle bin..doa kitorang sume selamat sampai..tiba2 bunyi lagi..makin bertambah cuak...sekali lagi abang 2 turun n naik drive lagi...untuk kali ketiga, bunyi tu ada lagi,abang tu berhenti tepi n aku lihat dy mengambil sebuah beg dan mengeluarkan senapang dan pistol lalu turun dan naik beberapa minit lepas tu...kali ini, da tade bunyi lagi..alhamdulillah..tapi ape yang abang tu telah lakukan??adakah dia telah menembak mati benda yang berbunyi tu?????oh tidak...sebenarnya abang tu turun bawak pisau bukan senapang dan pistol seperti yang diuar-uarkan..aku x sure ape yang abang tu lakukan, ingin bertanya??mimpi je la aku nak wt cam 2..huhu..

  7.30..selamat sampai d batu pahat..akak aku amek n kitorang pergi farmasi sebab aku nak beli pencuci muka..tiba2 akak aku cakap "weh, ko tau x gajah yang kat atas bangunan 2..bahaye kalau jatuh"..aku dengan rasa tidak bersalah sebab sememangnya aku tidak bersalah menjawab "ha??gajah ape??"..akak aku cakap ada kuar kt paper tentang gajah 2...wah!nampak sangat aku macam katak dalam tempurung!oh no!!aku bukan katak!!terbayang2 di kotak fikiranku, gajah yang idup 2 bermain2 kt atas bangunan 2...ish3...kebetulan pula farmasi yang aku nak g 2, agak dekat dengan bangunan 2...da malam, so aku x bape nampak la..tp aku tgk, ada gajah atau lebih spesifiknya patung gajah kat atas bangunan 2, bangunan Rengit Cafe..memang bahaya kalo jatuh...tapi dalam ati,aku x suka dengan patung tu bukan sahaja sebab kalo ia jatuh tapi da macam berhala!ya ALLAH...

  ok..sampai rumah da...aku yang kata x nak balik uma, balik juga akhirnya...perjalanan yang mcam2 ditemui, selamat juga akhirnya.....perut aku yang lapar juga terisi akhirnya....ALHAMDULILLAH....



note:aku x pasti apa yang akan aku buat dengan nota-nota yang aku bawak balik tu...mungkinkah ia akan disimpan untuk dijadikan jeruk???atau aku akan antar ke kedai gambar untuk dsimpan d dalam frame??atau mungkin juga aku akan buat fotocopy untuk orang2 kampung??(:

No comments:

Post a Comment