Saturday, September 3, 2011

suram

salam....
5 syawal..
x terlambat lagi aku nk ucap 

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN


jemput2 la ye datang uma bile aku da balik ukm nanti..haha...aku memang kejam..baru tau ke?? ntah tibe2 aku rajin nak mengepost malam2 bute ni even tengkuk aku rase mcam nak tercabut da..heee..lame x on9 ni , sebuk melayan pak sedara , mak sedara , anak sedara , bapak mertua , mak mertua ..opssssssss..terlebih gatal sudah..jangan btau mak aku tau , sbb mak aku mmg tau aku ni gatal..ahaks !

raye tahun ni x berapa nak meriah la...x rase seronok pon..sebab:

- tahun ni , kat uma aku x de pasang pelita macam tahun2 sudah..bukan xde langsung , cume ade 3 biji je..ayah aku plak tu yg pasang , selalunya aku ngn adik aku...kampung aku plak yg tiba2 dipenuhi , disimbahi , dilimpahi dengan cahaya pelita...

- baju raye...family aku ni sejak taun bile ntah ade theme color..so taun ni pilih kale oghen yang memancor2 tu..sume kale same kecuali ayah n abang aku sebab tailor da x sanggup nk wat...nak soh aku , aku cume tau jahit seluar koyak je...hurmmmmm~

- duluuuuu mase aku kecik2 aku suka main bunga api (padahal baru tadi main 4 batang)..main mercun pon pernah (konon2 terror) ..heih, betollah, x main la mercun pop2 yg korang selalu main tu...bez dgr sini boom , sane boomm , pastu esok masuk paper jari hancur . memang la tak bagus main mercun tu , tapi kan itulah suasana ari raya..x dapat dinafikan..mcm x sah je x de bunyi2 mercun ni..tapi sekarang , x meriah , x mcm raye..

- kuih raya..kalo dulu , first2 raye pon da sebuk nk refill balang kuih tu...taun ni ??? sampai raya ke 3 pon xrefill lagi..x luak pon..mane x nye..budak2 pon x ramai yg datang..sedara mara pon xramai yg datang coz da kene kerja balik ..(act tadi ade budak2 datang , tapi cara dyorg bg salam sangat x beradap sampai aku dapat merasakan dyorg pkir aku pekak , so ape lg, aku x buka pintu pon..kan aku da cakap aku kejam.. )

-duit raya ...masa aku kecik2 dulu , aku n adik serta abang sedara aku akan bersiap pagi2 , n g beraya seluruh kampung termasuk kampung orang lain..so , banyak la kan duit..tapi skrg aku x dpt byk duit raye mcm dulu lgi sbb keTUAan yg dialami...hehe..bese la tu kan , da tue bangke , kalo kawen boleh dapat anak sepuluh xpelah , nanti aku da keje , aku masukkan duit byk2 dalam sampul , pastu kirim kt uma orang2 yg x bg aku duit raya n mintx dyorg masa raye nti salam n bg duit aku kirim tu semula..(idea gilaaa!)


n LASTLY



-haaa...nampak x awek cun kt atas ni??yang senyum tu ?? haaaa..yang senyum dengan mata panda tu la (sumpah x selera makan sepuluh saat) ... farahin namanya..my best friend forever la..kawan since form 1 until skrg..banyak kenangan..nak tau nape aku ckp farahin ni ade kaitan ngn kesuraman raye taun ni?? sebab dy da nak kawen..ehh,  bukan2..nak fly ke Ireland next week..doctor-to-be , insyaALLAH , aminnnnnn..first of all , congrates to her, yela bukan senang dpt blaja kt sane kan..chukahea!

kalo ko bace wahai farahin yang hensem , kacak lagi macho : 

aku doakan semoga ko dapat buat yg terbaik tau chinguuuuuu..ko x ya nak peduli kalo ade orang menangis ke meraung ke mase ko nk fly nti , sbb ko pergi untuk masa depan ko n makes org yg menangis tu hepi dgn kejayaan ko nti..insyaALLAH..jangan lupe bawak kad tu ea, surat linda ko mintx kt dy , sory sesangat sbb x dpat beraya same even aku nak sangat raye ngn ko n yg lain , sory sbb x dapat nk anta ko kt KLIA nanti sbb aku tade transport n plus aku nk balik UKM da even aku mmg nk sgt anta ko cume aku xtau aku sanggup ke nk tgk ko pergi ..huhu..nk soh ko bawak aku , ko ckp nti overweight plak ( aku redho! aku redho ! hihi) , sory la kalo selama ni aku ade wat salah kt ko , ade wt ko terasa hati akibat kelancangan aku berbicara n menuturkan kata sehingga mewujudkan sebuah luka dihati kau ( hebat x aku bermadah helah?haha) , sory kalo x dapat jadi kawan yg terbaik untuk ko sbb aku mmg x baik , kan awal2 tadi aku da ckp aku kejam kan??hihi..ko kene tau ko mmg kawan yang terhensem  terbaik dari ladang la (x payah nk kembang setempayan pulak ek ) ,tq coz jadi kawan yang best! banyak lagi nk taip tapi aku ....... ermm..ko bace je la ea dalam surat tu..kang muntah plak bace bnda yang same..n yg paling penting SILA BALIK KE MALAYSIA SECEPAT YANG MUNGKIN !! ehem2...=)

btw , selamat hari raya aidilfitri , maaf zahir dan batin nenek


kau tiruu aku ! ok bye =)

No comments:

Post a Comment