Sunday, October 31, 2010

jam oh jam

30.10.2010....arini aku dengan rakan-rakan seperjuangan aku yang lain exam paper komputer....kira nk exam paper aku yang kedua ratus lima belas..gempak?dua ok dua...aku mengalah..aku pon xtahu apa yang nak di baca sebab lecturer aku cakap dy pon xtahu apa yang patut kami baca..dengar kata students last year, exam ni agak susah dan mencabar..ini menyebabkan tahap kerisauan aku melebihi tahap beku!~

  aku ngn geng bas sekolah bergerak ke Dewan Tun M.Salleh atau dalam bahasa saintifiknya DTAMS dengan menaiki bas UKM yang dipenuhi oleh para pelajar yang semangat nak amek exam..sampai kat sane aku ngn kawan aku pon cari port klang sementara nak menunggu masa memasuki dewan exam..sedang aku berbual+ baca nota + gelak tibe2 aku ternampak................nmpak ape??nampak ramai orang la...

   then aku msukla dewan exam tu..aku sangat terharu sehingga ingin menitiskan air mata sebab tempat duduk aku yang kedua last..terima kasih sebab bagi aku bersenam sebelum exam..bila da duduk tu aku susunla pensel,sharpener,slip exam,ic jiran kampung, peti ais,seterika sertar teddy bear kat atas meja....bila aku pandang depan aku ternampak..........nampak ape??nampak jam besar kt dinding 2...kagum...bahagia betul aku lihat jam tu..kemungkinan besar sebab jam 2 hensem , macho dan bergaya..exam bermula..aku pon mula menjawab dengan penuh keikhlasan seperti semut hitam yang bergerak di atas kayu hitam pada waktu malam yang gelap...sambil tu aku tengok la jam 2..nampak cool je jam 2 bergerak tidak seperti aku yang tengah gabra menjawab dicampur dengan kesejukan seperti menjawab exam kat oversea..tik tok tik tok......masa berakhir..tapi jam 2 da berhenti sebelum masa cukup..bateri rosak kot..anyway aku sangat berterima kasih kat jam 2 sebab teman aku dalam dewan exam sehingga aku melupakan jam di tangan aku sendiri...thankz jam.....^^

No comments:

Post a Comment