Sunday, October 31, 2010

amali kimia

   ari ahad yang tenang dan damai..ku lihat matahari yang bersinar-sinar memancarkan cahayanya, ku dengar bunyi ayam berkokok , kambing mengembek di padang sambil meragut rumput..burung unta berkejar-kejaran dengan penuh kegirangan.......erm..sejak bila kt UKM especially kat kolej amin ni ada ayam, kambing malahan ditambah pulak dengan kehadiran burung unta plak???oh tidak!!aku mimpi rupanya~~2 la mak cakap nak tido 2 basuh kaki..x dengar kata...padan muka kau!x kire..aku nak cakap gak padan muka kau..(:

   sok aku ada exam...AMALI KIMIA  ..korang bayangkan amali pon ada exam..teringat plak zaman spm dulu..tapi 2 spm bukan exam d ukm..lantas dengan jantung yang berdegup kencang , aku capai buku amali kimia..aku selak helaian demi helaian..ada 23 experiment dalam tu..DUA PULUH TIGA BUKAN DUA CAMPUR TIGA..tapi seingat aku yang masih ingat ni aku serta geng2 aku hanya wat lapan amali je..lapan tu pon da cukup banyak bagi aku..apa yang aku tahu soalannya objektif..itu je..sangat membantu ke??

  risau...risau..sebab aku xtahu apa jenis soalan yang akan keluar..kerisauan ini menyebabkan aku berasa sangat lapar hingga aku membuat keputusan meninggalkan buku amali tu atas katil lalu dengan penuh bersopan santun aku pergi ke cafe..sup ayam...tanpa menghiraukan kedaan sekeliling aku mengambil plastik dan mencedok sepuluh ketul ayam...ye...sepuluh..sepuluh tolak sembilan la..aku bukan monster seperti yang korang fikirkan selama ni...ingat aku xtau??

  2.00 petang..aku sambung balik baca buku amali kimia tu...aku baca, baca n terus membaca.....sedang aku membaca dan membaca tiba-tiba aku tengok aku da pakai labcoat, kat tangan aku ada conical flask yang terisi sodium chloride (ada label la bukan aku main cakap je)..di atas meja di hadapan aku terdapat burette yang berisi silver nitrate..dengan ilmu dan kepakaran yang ada sejak kecil lagi , aku wat la experiment tu...semasa aku nga titrate , tiba-tiba keluar asap dan muncul satu lembaga.....aku sangat takut.....serentak dengan itu aku dengar bunyi "bagiku kaulah yang terindah manisnya senyuman anugerah Tuhan"....bunyi fon...masyaALLAH..aku terturu rupanya..kalau x terjaga tadi dapatlah aku usha lembaga tu...mane la tau lembaga 2 ...........(:

  da..aku xtahu nak merepek apa da..amali kimia telah menyebabkan aku mengalami gangguan kesihatan...aku nak sambung baca amali kimia sampai tepu....<3


note : semoga aku n kawan2ku dapat jawab soalan amali kimia esok dengan mudah...bittaufiq wannajah..insyaALLAH...(:



  


  


 

  

 

No comments:

Post a Comment