Sunday, June 19, 2011

hobi yang gilaaaa

salam...
aku pon xtau ape yg x kene ngn aku, da malam2 bute tetibe nak bercerita tentang hobi..
huh!layankan je lah...ermm..

hobi..aku pasti semua orang ada hobi masing2..kalo yg xde tu diam2 jelah..hee
aku pon semestinya tidak terkecuali..tapi ni hobi aku masa aku masih memegang title "kanak-kanak" 

nak tau x pe hobi aku??
nak la..nak la..nak eh??ahaks !(ok, gedik gila!)


caaannnggggggggg!!!!!!!!


kumpul nyamuk

aku xpasti camne hobi gilaaa ni aku warisi..mungkinkah dari datuk aedes atau datin malaria yg inginkn kaum mereka dihapuskan oleh seorang insan yg mempunyai hati yg lembut bak batu ni??
moh cita sikit..hobi ni biasanya aku jalankan pada waktu da nak maghrib tu..bila tiba je waktu kaum nyamuk keluar ngetih (nak hisap darah la xkn la g pekena roti canai sama teh tarik pulak) , aku pon dok la tempat yg berpotensi untuk aku dapatkan pulangan nyamuk yg lumayan...da dapat port , aku usha la nyamuk2 yg ada..tapi aku selalu layan yg beso2 la..then biarkan nyamuk tu hisap sampai kembong,buncit,boroi perutnya dengan darah baru aku paaaappppppp!!!!huih!mati kau!bukan sekor, tapi berekor2..
bila aku da puas ati baru aku stop..kalo aku ada banyak masa , aku akan bakor nyamuk2 tu gune lingkaran ubat nyamuk..patut ke?function yg x betol..
hobi ni berterusan...selalu la aku buat...huhuhu..

then...one day..

aku demam..pagi tu aku bangun , aku sgt sejuk n kebetulan masa tu last day aku exam sekolah rendah, paper agama..nak x nak aku kene g sekolah gak..kepala mmg berpusing2, jawab exam sambil tido n mnybbkn satu page aku x jawab..kesiann betol..biz exam , seminggu aku x sekolah..demam yg berlarutan , suhu badan hampir 40, x berselera makan, asyik tido saje,badan lenguh2..macam2 klinik aku pergi cuma x g klinik bersalin  je..muka aku??siyes lain gila tapi x de la lain sampai berubah jadi mcm muka nyamuk pulak..last2 ade doktor klinik tempat mak aku keje rujuk aku ke hospital..cek darah..jeng..jeng..jeng...


haaaa...amek kau!disebabkn hobi yang gilaaa tu kemungkinan beso aku da xde d dunia ni lagi..tapi alhamdulillah, dapat detect cepat..mungkin belum masanya untuk aku pergi..kene la tahan kt hospital utk 3 ari..menangis aku sebab kene dok kt spital tu..hehe..biaselah, kanak2 ribena..

so, jangan buat something yg boleh membahayakan kita..
kalo hobi ko tengok drama korea x pe, sbb aku pon same..
ok...
daaaaaa


No comments:

Post a Comment