Thursday, April 21, 2011

lupa

salam...alhamdulillah..lega...ok ok..bukan lega sebab baru lepas ***** lega coz "satu paper je lagi rahilah..satu je lagi!"  untuk kawan-kawan aku yang dalam minggu study week tu, selamat study ye..selamat  merajin2kan diri pergi library (pergi je , x study pon xpe, asalkan PERGI) ,selamat bertanya pensyarah (kalau tanya dekan pon x salah ) , selamat BERIADAH berjam2 dengan nota-nota, latihan serta buku-buku yang setebal 10 kaki semut di meja study, selamat menyebatikan minda dengan subjek2 serta topik2 yang sangat mencabar keimanan dan kesabaran ,selamat menjawab exam ,selamat pagi cinta , kassim selamat..ha!!!!!!!!!!!!YANG PALING AKU X LUPA SELAMAT BERCUTI dan HONEYMOON kepada AKU n student2 UKM yang x amek short sem tu...tolong jangan jeles ye! (=

     tanpa membuangkan masa korang yang memang akan terbuang sebab baca post ni , aku terus pada tajuk utama yang akan aku kupas , kupas dan kupas hingga menjadi air PEEL FRESH perisa durian portugis (resipi baru dapat 3 saat tadi)...





LUPA

aku pon x pasti sejak bile , mengapa , bagaimana, dimana dan siapakah virus lupa ini boleh menjalar , menular , membangun , tersemai , berkembang , sebati (ada lagi words lain x??kalo ada email aku ok!) dalam diri , jiwa dan raga aku..siap g wat check up lagi , yang dapat dikesan cuma ada tekanan perasaan..

tragedi berdarah pertama :

masa tu aku kat cafe, dok cari ayam goreng yang x digoreng
cari punya cari , tiba2 kat sebelah aku ada sowang budak perempuan
aku kenal dy tapi aku LUPA nama dy
aku senyum , dia senyum
then dy tanya aku 
"ila bila abis exam???"
dalam ati : haishh..ciap sebut nama aku lagi..aku kenal tapi lupa nama dy,apa ek?ape ek?
aku nak google , tapi laptop dalam bilik pulak
aku balas je la 
"25 ni abis...bile abis exam?" (cover)
"30 baru abis..bila ila balik??
"27 @ 28 kot baru balik..balik bile??"
see??dy panggil nama aku, tapi aku??seb bek la dy x tanya nama dy kat aku, kalo x.(penipu bebenor dy nk wt cm 2)
masa aku otw balik bilik , barulah ada dapat ingat semula nama dy...hehe

tragedi bernanah kedua:
masa tu aku otw g cafe ngan Tiha n Mira

masa naik tangga tu ada kawan pempuan tegur
"hai ila , baru balik kelas ke?"
tanpa syak dan wasangkanya aku pon jawabla
"eh, xde la..baru balik dari Masjid India"
"a'ah..baru je balik ..xde kelas ke??"
n pada masa tu aku otak aku berfikir "alamak!sape ek nama dy ni??"
searching folder ||||||||||||

nama awek2 cun >>>tak de
nama awek2 hot>>> tak de jugak!

so , nak cover macho tu aku pon berborak sekejap ngn dy n sempat jugak gelak2
siyes, nama dy x muncul pon n aku bersyukur sebab jumpe kat tangga, so x ya la bual lama2..hehe
then Tiha tanya sape dy 2
dengan cool blognya aku menjawab "ntah la, Ila x ingat la nama dy..hihi"
aku memang dok pikir la sampai siap beli makanan
jeng!jeng!jeng!at last!yes!aku ingat!
nama dy **** ( xleh btau, nanti kantoi =_=")
laaaaa...dalam folder nama awek2 sejuk mata memandang rupanya ^-^


tragedi berjerawat ketiga:

masa tu aku dinner ngn Tiha kat cafe (study week)

aku:duit ila da nak abis da..makan je..
Tiha:a;ah la..same la Tiha
aku:tapi xpe la kan kalo duit abiz sebab makan.hehe..lagi2 la minggu exam..selera ila ni memang lain macam sikit..(bukan sikit tapi banyak!)
Tiha:2 la pasal...tapi kalo bukan minggu exam, duit abis kat Pusan

(Pusan nama penuhnya Pusanika..kire macam pusat aneka la..macam2 la ada..ppp, pusat zakat pon ada..n sometimes ada gerai2 jual barang cm selendang, tudung , beg n sbg..so paham2 je la duit abis tu kan..xleh nak demonstrate)

tapi masa tu, otak aku berpikir:eh! pusan 2 ape ek??nama library ke (dan2 je library, mentang2 la nga study week..hoho), k nama bilik aku??
bebrapa saat kemudian , barulah aku dapat ingat ape 2 Pusan, camne bentuk Pusan n x lupa gak kenangan2 manis sewaktu aku menghabiskan duit kt situ O_o


da..da...cukup je tiga example...kire da dapat full marks kalo exam...n aku nak tekankan kt sini tolong jangan pelik tiga-tiga example tu berlaku sama ada kt cafe @ berhampiran cafe..itu adalah antara aktiviti riadah yang menyumbang kepada percambahan dan pertumbuhan lemak2 )=

ada satu pesanan khas dari penaja:
kalo satu hari nanti ada orang tanya sape name aku
n aku terdiam 5 jam
pastu dengan lantang n tanpa menggunakan backup singer aku menjawab

"nama aku Kak Limah"

so..so..so..
ape yang patut korang buat??

KITE BAKOR JE!KITE BAKOR JE!


-end-




 

3 comments:

  1. ila,klo kak limah tu xpe..hihi..'kak limah' kite cane? hahaha

    ReplyDelete
  2. aya:kalo kak limah kita??kite share duit beli moto!!haha
    shima:hehe..^_^

    ReplyDelete