Wednesday, January 5, 2011

harapanku hancur

   salam...akibat keputusan bekalan elektrik di medulla oblongata baru-baru ni menyebabkan blog aku ni x di update..walaupun tade orang tertnya2 bile aku nk update blog, aku ttp nak cakap gak..ok..ayat sedih plak kan??

   sebelum jari-jemari aku termengah-mengah menaip , aku nak wish "Selamat Tahun Baru"..maaf la lambat...semoga tahun ni lebih baik dr yg lepas..insyaALLAH..mase orang tengah sibuk countdown detik 12 tu , aku ngn rakan2 post publisiti untuk ABC (Aminuddin Baki's Carnival) sedang sibuk bekerjasama seperti aur dan tebing, gunung sama didaki, lurah sama dituruni untuk merealisasikan idea yang kami perah dan kumpul menjadi suatu yang realiti, nyata dan boleh disentuh dengan pancaindera..(amacam??leh jd cikgu BM x???)anyway aku hepi~

   nampaknya tajuk entry aku arini menunjukkan hati dan harapan aku yang hancur seperti kaca terhempas ke batu...oh sedih ! oh kecewa ! oh...oh....oh.. oii..sudah2..x ya ah nak bermonolog dalaman:

eleh! kalo da tajuk entry mcam tu x lain x bukan nak cakap pasal chenta la~
x abis-abis

   sebelum konklusi ini dilontarkan tanpa rasa belas kasihan..meh..meh..aku habak mai..

     pada suatu hari di tempat nobita belajar, ada seekor makhluk berwarna biru tua, bentuk badannya bulat, dia suka makan donat, bila dia nampak tikus , melompat-lompat, nobita pon ketawa, malunya dia!ang~ang~ang~makhluk itu bernama Doraemon~eh!!ape kau merepek ni rahilah?? dushhh!!dushhh!!dushhh!!!(sambil menghentak2 kepala ke bantal yg empuk)


Khamis (30/12/2010)-5.00 petang-sehari selepas Malaysia menang AFF-

tut..tut..tut..
aku:assalamualaikum..mak..nga wt pe 2??mak keje ke??
mak:x de ah..kt bsn ni ngn Zieha..nape??
aku:mak...nak balik...hehehehehhehehe
mak:balik je la..sape yg x kasi ko balik??balik je la..
aku:ha?betul k ni??siyes??esok kan tade kelas..(cuti umum PM bg)
mak:iyelah..nanti kan da susah nak balik..balik je la..nanti mak belikan tiket balik sekali..
aku:hehehe..ok mak..esok org balik..

 10 minit selepas hatiku berbunga riang , tiba-tiba

kalau cinta, jangan kacau, kalau sayang......(ringtone fon bukan caller ringtone)

mak:hello, mak da cari da..tapi x de..da abiz
aku:ha??mmg abis trus ea??
mak:a'ah..ade pon hari sabtu..ko nak balik sabtu??
aku:alaaa...x nak..penat..x puas..lagipun esok ada kelas..
mak:haa..cm 2 da..x ya balik..baik g kelas..
aku:huwaaa..nak balik...huhu..yela2..x balik

(nasib baik aku belum d approvekan masuk geng sailormoon, kalo x aku balik masa tu gak!)


Sabtu (1.1.2011)-new year!-


    actually arini sepatutnya aku ngn ajk publisiti ABC nak sambung semula keje kitorang..yela, genggam bara api biar sampai jadi arang..tapi disebabkan ada yang ada hal, so ditunda la..then, plan aku nk outing ngn coursemate aku, Tiha, aku bawak k arini yg sepatutnya ari esok..sebab ape??suka hati aku la!pe korang sebuk2 nak tahu??x makn nasi uma korang pon!coz banyk keje nk wat..

     disebabkan hari ni new year dan unta2 da cuti, aku pon naik bas rapid..uwaaa~pening sampai rasa nak muntah!siyes..seb bek x termuntah kt situ..niat aku sebenarnya nak g makan McDonald..sebab dikau lah encik prosperity..siang malam ku teringatkan mu encik prosperity! bile da sampai kajang tu , aku ngn Tiha g la Metro Kajang..dalam seminit je masuk..tibe2 aku dapat voicemail yg berbunyi " anda diminta pergi ke KFC sekarang sebab lapar!!cepat!"..ewahh..demand lebih..disebabkan Tiha pon mendapat voicemail yg sama malah ketika itu jam lom tunjuk kol 12.00, kitorang g KFC..McD??tapau!!tibe2 selera bertukar menjadi selera seekor naga..siyes aku x nak , tapi aku da TERPERGI KFC tu..terlajak perahu boleh diundur , terlajak kaki k KFC??duit terbang!

   ekspedisi diteruskan dengan berjalan di bawah sinaran matahari yg ensem bersama Tiha n Zira..wahhh!cm nk tercabut lutut aku...yela2..aku tipu..xkan la sampai lutut aku tercabut plak..huishh!!agak jauh perjalanan ke Mydin ni..abiz sume tenaga dari makanan yg baru aku makan tadi..manusia punya la ramai, almaklumlah budak-budak nak naik sekolah, murah plak 2..di mana ada gula, di situ ada semut...^^terkadang 2 aku rasa macam aku yang shopping untuk anak2..keh..keh..keh..maaf!!!tergatal ya disitu..

   abiz bershopping, kitorang jalan balik k metro kajang coz ade sumthing x beli lagi..then....aku ajak Tiha g McD...kan itu memang niat utama aku ke sini..tanpa menghiraukan orang di sekeliling , aku berjalan dengan penuh fokus untuk memenuhi hajatku itu..tapau je coz kalau nak makan pon still kenyang lagi (percayalah!!!)..then..apa lagi??baliklah..setengah jam lebih menunggu bas..haishhh..masa nak bayar tambang tu , abang driver tu cakap :

driver : ada juga orang yang simpati nak bagi duit kat aku
aku: eh, orang da bagi tu amek je la!banyak songeh plak..karate kang!!!ko ingat senang ke aku nak bagi duit kt orang???x reti nak bersyukur ke??ha?? (dalam mimpi je la aku cakap mcm ni..he..actually aku turun je dari bas sambil tergelak sengal)

  then ..kat TSS aku ngn Tiha cek la barang termasuk hutang piutang...masa aku nak bagi ayam goreng McD..

Tiha:eh ila..ni burger la..bukan ayam
Aku:ha??yeke??(sambil cek plastik McD)..ohoo..a'ah la..nah amek ni (hulur kotak ayam tu kt Tiha n Tiah pon hulur semula kotak burger yang aku bagi kt dy td)

jeng..jeng..
Aku:tiha!!!!ni BIGMAC bukan PROSPERITY..huwaaa!!!!~~(aku x nangis ok!!nanti ilang macho..huhu)


papepon aku memang sedih dengan perbuatan pekerja McD yang dengan hati yang gembira memasukkan Big Mac dan bukannya Prosperity Burger ke dalam beg McD tu..kejam!!
(salah aku gak sebab x cek..tapi aku ttp nk ckp pekerja tu salah~huhu)


end...


No comments:

Post a Comment